Inga bilder :-(

Tyvärr blev det ingen bild från söndagen.

Men jag har ett giltigt skäl: har för närvarande ingen dator. Eller jo, självaste datorn står isärplockad på golvet i arbetsrummet, så dator har jag ju. Men en ny är på ingång, eller den nya står faktiskt dessutom på plats. Nu är det bara för HSB (Han Som Bestämmer) att se till att flytta alla mina filer, program och övrigt plock.

Photoshop (dessutom plug-inprogrammet för RAW-filer denna gången) och Picasa gäller det ju bara. Men för att kunna pyssla med bilder behöver jag Spotify, och för att kunna använda Spotify behöver jag synka det med Spotify i mobilen och då behöver jag dessutom i-Tunes. Ja, ni ser. För mig skulle det ta en evighet att ordna sådant. Mina datakunskaper sträcker sig till att kunna installera nödvändiga program, allt övrigt fix med datorn får min personliga IT-tekniker ordna.

Så, jag får väl kompensera med dubbla (trippla?) inlägg när jag väl får fart på datorn. (och vilken dator då va´. Förra burken var så stor att jag inte kunde sitta bra vid arbetsplatsen hur burken än stod, för den var ständigt i vägen för mina ben och fötter. Den nya, är yttepytte. Som en GB-glassburk. Står bredvid skrivaren och ser bara ynklig ut. Ja, jisses. Utveckling, eller vad kallas det.


Namn

Mail

Url


   Spara?