"Hej, jag heter Esther!"

-Och jag är anledningen till att min matte inte hinner producera bilder i något rasande tempo (som om hon gjort det innan, men bra att kunna skylla på mig). Jag är nu nio veckor gammal, och har bott här i snart en hel vecka! Jag älskar familjens två galna barn, jag tror de gillar mig också, för de sitter alltid på golvet så jag kan klättra upp och slicka på dem. Matte hade någon konstig idé om att jag skulle sova i en bur på golvet. Glöm det, bruden! Skällde pep jag. Hela natten närmare bestämt. Tills husse fräste att han gick med på vad som helst bara det blev tyst. Jag vet hur de ska tas! Så nu sover jag på mattes kudde. Vid halsen, alldeles under örat. Jätteperfekt, för vill jag att hon ska vakna och ta mig utt på en kisstur är det bara att slicka lite, så kastar hon sig upp som en, typ, vettskrämd jakthund.

Tyvärr fick jag en dålig start här, en möte med Häxan här hemma (familjens stora hund) gav mig bl.a. en ögoninflammation och svullnad, (och ett akutbesök på Strömsholms djurklinik) och jag har sett lite skum ut i mina båda ögon de senaste dagarna. Jag lärde mig att jag absolut inte ska bjuda in den stora hunden till lek, för hon leker inte som jag. Matte säger att jag sett ut som en blandning mellan Quasimodo och Gollum. Tur för mig att jag inte vet hur de ser ut. Själv tycker jag att jag ser farlig ut. Nästan som en liten vampyr. Kolla in mina mjölkisar! Grrrr!


Kanske kommer jag gästblogga något mer här. Ifall jag orkar. Jag är lite bekväm av mig och sover 95% av tiden.

 

  Mirre - Fotograferande hundtoka

Ujdå, tuff och moppsar mot stora vovven =D, söt är man minsann =D


2011-07-27 / 22:26:07 Url: http://myflowergirl.blogg.se/

Namn

Mail

Url


   Spara?