Familjefotografering.

Det har jag varit iväg på nu på förmiddagen. Lite annorlunda att fotografera i skogen, kul idé från familjen och vad jag kunde se i kameran blev korten riktigt, riktigt fina. Kanonväder fick vi också, tunna moln som gjorde att de skarpa skuggorna försvann, men ändå bjöd på mycket ljus där inne bland blåbärsriset.

Jag är inne i en "objektivbytarfas", och skiftar ständigt mellan mitt fasta 50mm och zoomen 70-300mm. Just till porträtt behöver jag inte något vidare, och de funkar superb. båda två. Knixigt att alltid släpa med sig olika objektiv hela tiden bara. Och 70-300 är så tuuuuungt.

Hoppas på att kunna visa upp lite från den fotograferingen senare i eftermiddag/kväll. Har lite bilder kvar att färdigställa från båda hästfotograferingen och barnfotograferingen tidigare i veckan innan bara.


Visar en bild från barnfotograferingen tidigare i veckan. Söta Elvira som hade många och bestämda åsikter om hur vi skulle fotografera. Men lika många söta poser och miner bjöd hon på :)

  Marie

Vilken fin bild, och vad rart att fota i skogen, hoppas att man får se lite kort sedan



jag vill också köpa nytt obj, men just nu är det inte en prio tyvärr. Men vill ha vidvinkel och ett normalzoom som är lite längre än det jag har, samt ett typ 70-300. Men om du skriver att det är tungt så kanske det är för bökigt?


2011-07-17 / 16:10:12 Url: http://myflowergirl.blogg.se/

Namn

Mail

Url


   Spara?