Blixt och dunder.

I förrgår när det åskade så, hade jag gärna fotograferat blixtarna. Men när det fullomligt vräkte ner regn ville jag inte ut, varken med tanke på kameran eller mig själv.

Men igår kväll började det blixtra igen, och medan det fortfarande var uppehåll så gav jag mig ut, klockan var efter 12 på natten.

Först hittade jag inget bra ställe, det ska ju vara skapligt öppet men samtidigt är det lite otäckt att stå nära där det blixtrar. Första stället gav enbart ljussken bakom molnen. Fint, men inte det jag ville ha. Bytte ställe, och hamnade mitt i åskovädret med störtskur och blixtar precis ovanför mig. Jag hittade till sist en väg genom en sänka, där jag ställde bilen och kunde stå precis utanför.






Bilderna är tagna med Nikon D3s, objektiv Tamron 28-75 mm. Jag har fotograferat i S-läge, slutartiden är lite olika men mellan 5-8 sekunder. ISO 250 och manuell fokusering (oändlig). Stativ och fjärrkontroll (jag har trådlös) är ett måste.


Namn

Mail

Url


   Spara?