Minnesfotografering.

I går kväll fotograferade jag ett så fint par. Ett halvblodssto och dennes ägarinna. Underbart par! Men sorgligt då hästen ska avlivas snart. Detta var således en minnesfotografering. Syftet med fotograferingen var att fånga allt som det var nu. Dvs inget förskönande rosaskimmer med svävande trav och vita klänningar. Hästen var dålig, hade ont och värdigheten minskade hela tiden. Ändå var hon så pigg, så förväntansfull över att kanske, eventuellt, få jobba lite.

Den här bilden är en av mina favoriter. Just för att den är så okonstlad. De gick före mig för att hitta en fin plats, hästen stannade och spanade utåt hagen och jag ropade åt dem att stå still när jag såg hur ljuset låg.




Jag älskar den böljande linjen från svansen till öronen ♥

Det här är också en bild som känns. Det är sensommar, det är fuktigt ute och de sista minutrarna varm kvällssol. En underbar kväll att få föreviga två vänner på.

  Camilla

Underbar bild på mej och min fina gamla kompis! Är sjukt förväntansfull på att få se resten av bilderna! Toppen! <3


2011-08-19 / 22:36:00

Namn

Mail

Url


   Spara?