Helt bakvänt och inga bilder.

Nej, idag kan jag inte bjuda på några bilder.

Normalt sett, efter en fotografering, gör jag alltid ett första urval idirekt i kameran, raderar bort oskarpa/identiska bilder. Och taggar de bilderna jag känner "extra-extra" för.
Sedan laddar jag in dom i datorn.
Gör ett andra urval av bilder där jag raderar de som inte blir bra.
Gör ett tredje urval och kopierar de bästa bilderna till en speciell mapp.
I den mappen jobbar jag sedan igenom alla bilder.

Men den här gången var jag väl sömndrucken efter jobbet, för alla 220 bilder tankades rätt in i datorn tills hela enheten fylldes och blev oändligt slöjobbad. Fick åter igen rensa disken, föra över bilderna till backupen, fortsätta tanka in de bilderna som inte kom med. Och nu sitter jag med grymt mycket bilder i samma mapp. Och allt går skitsegt, och jag har ingen som helst överblick över bilderna för min dator klarar inte att visa så många bilder på en gång.

Åhhhhhh.

Så nu sitter jag med massa tråkgöra, visar en bild i taget och jämför med bilden innan/efter. Ingen överblick alls. Suck och stön.


Namn

Mail

Url


   Spara?