Ny bil?

Vi har sålt vår buss. Jag begriper inte hur jag ska kunna trivas i en simpel Saab, som vi nu ska uppgradera oss till. Jag kommer inte få plats med något. Jag vill alltid släpa omkring på barnvagn, hund, kassar, påsar och backar med "bra att ha"-saker.

Och det värsta. Jag måste lära mig backa utan speglar. Hur ska det gå. Jag sitter högt i bussen, och kan liksom nicka lite nedlåtande till medtrafikanter i mindre bilar. I en Saab kommer jag sitta nere i marknivå. Folk känner igen mig i bussen, jag är liksom ett med den. Vi är ganska bångliga båda två. Gnisslar vid för hög ansträngning och pustar och efterflåsar efter en allt för lång tur. Vi är pålitliga och inte speciellt intressanta, men folk vet var de har oss och vad vi går för.

Dessutom kommer jag bli alldeles alldaglig. Om jag nu inte får Björn att köpa en limegrön eller neonrosa Saab. Vilket är ungefär lika troligt som att vi kommer gifta oss inom en tioårsperod.

Det enda positiva jag ser med att skaffa en neutral bil är att jag slipper misstänksamma blickar så fort jag krypkör. Kanske är det fördomar, men folk som krypkör i folkabussar är inte ute efter något annat än att rekognisera innan stöldturnéer.

  Sara

Snarare såhär: Folk känner igen er buss och vet att man ska passa sig och hålla sig undan när ni kommer. ;) Nu när du kör en anonym Saab, så kan man ju bli nermejad när som helst? Ha ha ha. Vadå inte gifta sig inom en tioårsperiod? Vad är det för trams?! Är det Björn som trilskas? Vilken dumskalle! ;)


2010-05-17 / 20:28:44

Namn

Mail

Url


   Spara?