Honom känner jag.

Den här grabben känner jag igen :-)




Två olika redigeringar i photoshop. Den översta är justerad i olika lager och till sist med gaussisk oskärpa framjobbad i en effekt som ska se ritad ut. (Ja, jag vet att det finns supersnabba macron till det som spar både tid och tandagnisslan, men nu när jag ändå är hemma och ska ta det lungt kan jag ju prova själv).

Den andra är gjord till sepia på ett sätt som jag aldrig gjort förr. Jag brukar få till sepiatonen i ett eget kurv-lager, men den här gången gjorde jag det genom att skapa flera lager, blanda dom och sedan justera i mättnaden i ett eget lager. Det sägs att den sista versionen ska ge ett djupare utseende, och jag kan nog hålla med. Det var lite omständigare, men å andra sidan kunde man justera tonerna mer än genom kurvor. Ja, och till sist har jag mjukblandat i en texture, beskurit och skuggat bilden.

Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa. Min näsa rinner och hörseln har jag helt tappat tror jag. Det susar och viner och brusar i öronen och jag blir alldeles anfådd av att bara gå omkring. Suck och stön. Det är verkligen tråkigt att vara förkyld. Men jag är ändå glad över att jag är hemma från jobbet, jag skulle själv inte vilja ha en assistent som snorar och nyser och låter som jag. Huvva.


Namn

Mail

Url


   Spara?