Garden inside.

Väldigt trist väder ute.

Jag har planterat om lite sticklingar och skott här hemma. Tänk när min lilla sommarstuga finns och jag kan ägna tid där *drömmer mig bort*. Jag har så mycket planer och visioner. Även om det nu inte blir verklighet förrän om några år så är tomten vår nu, och vi har alldeles fria händer att utforma vår lilla sommarstuga. Hur underbar är inte den tanken då. Jag har redan börjat samla saker som ska dit, letar inspiration och sparar på bra idéer.


Nu ska jag fortsätta med Angelikas bilder, och se om jag till kvällen kan bränna dom. Jag tror inte alla tänker på vilket jobb det faktiskt är med det här. Inte bara att fotografera, och sedan bränna ner dom. Alla bilder bearbetas (dock minimalt) i datorn. Standardkorrigeringen är ofta uppskärpning och lite kontrast/kurvor/nivåer och mättnad, men det är en individuell redigering och det skiljer alltid olika i värden beroende på hur bilden ser ut. Därför går det inte att använda ett färdiginspelat macro. Det använder jag mig av när jag beskär och namnar bilderna dock. Det sparar några klick. Bilderna på Molle här nedan är även lite extra redigerade, då han hade ett halsband och koppel hängades efter, som jag klonade bort.


Namn

Mail

Url


   Spara?