Vill ni se?

Två bilder tagna med mitt LensBaby Composer.





Den första svårigheten låg i att få till skärpan. När objektivet dessutom vinklas flyttar man "sweet spot" och då kom den verkliga utmaningen, det var skitsvårt. Speciellt på snabba små barn som liksom flyttar sig varteter man rattar...

Jag är andå glad över att jag köpte den dyrare varianten. De billigare LensBabysarna (vilken egensnickrad böjning av ordet) vinklar man med fyra (!!) fingrar fram på objektivet. Det hade jag aldrig klarat, kameran är så stor att jag inte hade nått fram dit. Nu vinklar man med en hand.

Nähej, dusch och sovdax. Jobbar till 12 i morgon, sedan ska jag sjutton ta helg, är ledig fredag - söndag. Har knappt sett barnen de här sista dagarna, eftersom jag jobbade förra helgen också. Det högg till i hjärtat av att se alla små skoavtryck ute i snön. De har lekt ute utan mig. Usch vad jag saknat dom idag. Hoppas någon av dom små kommer in till oss i natt, så jag får lite sniff och snoozbehov tillfredsställt. Alvin frågar om han får "ligga nära". Då ska han ha sina små armar runt min hals, och så ska jag ligga och prata om allt möjligt tills han somnar om. Han inleder alltid med: "-Mamma, kommer du ihåg när vi..." och sedan vill han att jag fortsätter. Sedan brukar Elis ligga på andra sidan om mig och rätta mig när jag säger fel. "-Nähej du mamma så var det inte!". Man har inte speciellt rå faktakoll mitt i natten.

  Kristin

Jag tycker det är intressant att höra hur andra arbetarb för alla gör vi så olika och har så otroligt olika stil, jag har inte funnit min ännu så jag spånar efter allt jag kan finna :)

Har precis fllti för RAW-format som jag börjat fota i, du?

Haha, jag har inte ens en kameraväska men den kommer vid löning, förresten har du fått ditt nya objektiv ännu är grymt nyfiken på det.

Tror jag ska köpa ett vidvinkelobjektiv trots allt.


2010-03-17 / 22:56:19 Url: http://mouziee.blogg.se/
  Kristin

Jag har aldrig påstått att jag är smart gick ju bara in och svarade på det du skrev för att sedan läsa inlägget du skrivit ;)


2010-03-18 / 09:52:49 Url: http://mouziee.blogg.se/

Namn

Mail

Url


   Spara?