Fikapaus.

Lite för sent blev det med fikapaus vid sjutiden. Inte kollade jag på klockan när jag ställde mig och bakade. Men gott blev det.


Äppelkaka med vaniljsås.

Och doft av min underbara jasminbuske. Om jag kunde spara någon av sommarens dofter skulle det absolut vara doften från bland annat jasmin. Underbart!

(Receptet på äppelkakan är egenkonstruerat. Detta är en vanlig sockerkaka, med skivade äpplen i. Äpplena har jag rullat i strösocker och kanel innan jag lagt dom i ett snyggt mönster. Och så självklart vaniljsås till. Vill man lyxa till det kan man strö mandelmassa över innan man skickar in det i ugnen. Det blir grymt gott, men det är sällan jag har mandelmassa hemma till sådana här spontanbak. Gräddningstiden på kakan är runt tio minuter längre än en vanlig sockerkaka.)


Namn

Mail

Url


   Spara?