Ohållbart.

Nej, det ska jag inte säga.

Men vet ni vilket trassel det är med barn, hund och sedan ett försökt till testfotografering med nya utrustningen? Jag har aldrig i hela mitt liv fotat med annat än den blixten jag köpt som sitter på kameran. Nu kom mitt blixtpaket igår. Och jag riggade det idag. Jag har ingen som helst erfarenhet av fristående blixtar, ljussättning, ingenting. Bara att lyckas montera allt utan att permanenetfästa Sonya i något av paraplyerna var en konst. Hon gick bland sladdar och annat och fastnade och nosade. Och så en Alvin som blev själaglad över alla sladdar! Han älskar sladdar! Alvin in paradise liksom. Synkkablar och laddsladdar i dubbel uppsättning.

Hur det gick då? Ja, jag hann inte så långt. För sedan kom Elis, och då var det bara att packa ihop allt. Hund och två barn funkar absolut inte med en utrustning värd min dubbla månadslön.

Men, jag vet hur man riggar allt. Jag fick den trådlösa triggern att fungera på den ena blixten samtidigt som den andra synkas via kabel, jag har fått lite koll på styrkorna i blixtarna. Och det är väl i stort sätt allt. Jag försökte clipsa fast min PVC-bakgrund (den jag använder vid nedanstående fotografering) men det var lögn i helsike då barnen bara snodde clipsen hela tiden, så några testbilder blev det inte.

Tänk vilken dröm att kuna fota i en färdig studio, att kunna få hjälp av någon som talar om hur saker fungerar och sedan testa tills man tröttnar för stunden. Men min knappa tid, bökiga och oregelbundna tillvaro är det liksom stört omöjligt att ens få en timme i fred. Och all utrustning måste riggas upp och ner efter varje gång, den finns inte en enda ledig plats i det här huset där saker skulle kunna få stå uppe.

Men. Jag är nöjd ändå, hörni :-)

Nedan finns två bilder från det jag och barnen pysslade med igår. Vi gjorde lite askar att förvara mina små Panduropysselprylar i. Och sedan en bild på de småsakerna jag handlade när jag och Louise var i E-tuna.





Nu ska jag snart börja med middagen. Panerad spätta med remouladsås och potatis. Så grymt gott!

Sedan kanske jag kan få tid över att fixa med Marias bilder från Emils dop. Jag har så himla dåligt samvete för att jag inte börjat tidigare, men Paint funkar liksom inte som redigeringsprogram.


Namn

Mail

Url


   Spara?