Tre timmar i photoshop.

Och allt jag lyckades åstakomma var en ram. Dock är den gjord från grunden. Ett färgat fält som jag blandat med krita i två olika färger (ljus och mörkbrunt som ni ser). Sedan är strukturen i ramen gjord av mindre fält i det stora, som jag blandat på olika sätt för att få fram skuggningarna. Sedan sammanslaget till fyla olika sidor.

Ett imiterat blänk på bilden gjorde dessutom ramen till en tavla.

Vad tycker ni?

Meningen var att skapa en egen mall. Det finns många ställen där man kan ladda ner färdiga macron för att få snygga ramar. Men jag tycker det är kul att prova själv.

(Jag stör mig på mina missar jag gjort, ska försöka rätta till det till nästa ram jag ger mig på. Men då ska jag använda en färdig trätextur som material till ramen)



Vill ni prova själva så finns guiden här.

Namn

Mail

Url


   Spara?