Alvin igen.

Jag fick returnera mina två studioblixtar tidigare i somras, jag hade inte upptäckt något fel men jag fick brev från leverantören att andra kunder hade haft problem. Så nu i veckan testade jag de nya blixtarna. Lite skillnad var det, men principen var densamma. Dock behövde jag inte returnera kablarna och extratillbehören, och jag trodde nog att jag skulle få blixtar som dessa kablar, tillbehör och lampor passade till. Men det kom en helt ny uppsättning, så jag antar att det bara är att kasta nät- och synkkablarna. Tillbehören kan jag kanske använda till annat.

I alla fall provade jag att ta några bilder på Alvin. En mycket motsträvig modell. Han tyckte att det var grymt tråkigt.

Och jag behöver prova mycket. Inomhusfotografering med studioutrustning har jag ingen erfarenhet av, mer än det jag läst mig till. Hur blixtarna ska sättas, styrka, placering, om jag ska använda bouncer eller paraply, etc. Så Alvin hann tröttna både en och tio gånger. Stackaren.


 




Jag tycker den sista bilden blev bäst, då var Alvin vänd mot fönstret och fick så fina blänk i ögonen. De två översta bilderna visar hur enormt roligt han tyckte vi hade.



Kl. 09.03.

Uppdaterar med en nyredigerad bild på Alvin. Den var underexponerad tyvärr, då jag enbart anväde en blixt till bakgrunden och det befintliga ljuset från fönstret.


Namn

Mail

Url


   Spara?