Pysseldag.

Gårdagen spenderades på Plantagen, bland annat. Köpte på mig kaprifol och tre olika sortes vildvin. Vet ni hur vildvin ser ut? Det klättrar om det får stöd, och på hösten blir det veckert orange-röda färger. Tre olika sorter köpte jag, samt en ljus och mörk-rosa kaprifol, en hallonplanta och sedan sex stycken murgröna. Stora delar av vår tomt går inte att göra något åt än så länge, då marken ska jämnas till och träd ska fällas. Runt huset kan vi inte sätta något i planteringsväg då vi inte putsat färdigt och dessutom har båda trapp och altanbygge kvar. Så jag är bunden till min lilla plätt, där får jag pyssla istället.

På förmiddagen ska vi åka till stugan, jag har på omvägar hört att vår tomt används till avställningsplats för husvagnar och bilar. Så jag ska ställa upp lite blommor vid tomtgränsen, så det faktiskt syns att det numer finns aktivitet där. Sedan ska jag ta med barnen till dammluckorna, och se om det kan vara någon fart på vattnet där.

Eftermiddagen kommer ägnas åt trädgårdspyssel här hemma. Kanske jag far en sväng till BP´s och köper jord, och eventuellt åker till pappa & mamma och gräver upp en vinbärsbuske jag fått.


Namn

Mail

Url


   Spara?