Ett i färg.

Det verkar som om jag har snöat in på svartvita bilder, och så ska det ju inte vara. Allt är inte snyggare i svärtvitt, men mycket. Dessutom tycker jag om att efterbelysa och skugga mycket, för att få mer djupa bilder än om de läggs i vanlig gråskala.

Det är så lätt att försöka göra sig själv snyggare på bilder. Ni vet, plocka bort finnar, greja med ögonfärgen. Till sist går det till överdrift, och det blir mer ett projekt än ett porträtt. Förbättra men inte förändra, och gränsen är svår ibland. Speciellt när man ser hur lätt det blir när man vet hur man ska göra. Man plockar och förbättrar och lägger till och drar bort.

Så gärna jag hade velat ha en alldeles soft rosa mild hy, klarblå ögon, inte en rynka och inga ringar under ögonen. Men så fejk det hade blivit. Alla ni som umgås med mig vet ju hur lite det stämmer med verkligheten. Man ska inte ta bort det som är personliga drag, men störande saker som plockar bort uppmärksamheten från rätt saker tycker jag faktiskt är okey att ta bort.

Vad har jag gjort med bilden nedan då?

Skärpat upp ögonen, plockat bort en finne på kinden, tagit bort lite blänk efter blixten och sänkt mättnaden. Jag tycker porträttet avspeglar verkligheten, vad tycker ni som träffat mig?

  ÄLIN

Jättefin!!! Precis som den du är!


2010-04-05 / 13:12:23 Url: http://kattenmusentiotusen.blogg.se/
  lisa

Du e så bra på att ta kort ...

skulle oxå vilja kunna fixa sånna bra kort :)

Du e grym hanna :)


2010-04-10 / 21:41:53 Url: http://elisabethadefjall.blogg.se/

Namn

Mail

Url


   Spara?