Klo, aj aj.

Nu har jag äntligen lyckats kolla Sonyas klo, och aj aj. Klart hon har ont. Hon är aldrig så sugen på att man pillar med klorna, och efter att hon gjorde sig illa har hon varit väldigt rädd om tassen. Vi har struntat i henne då, eftersom hon inte verkar lida så av att klon gått av, inte haltat och inte varit grinig. Men nu måste det ändå göra lite mindre ont, för igår fick jag kolla ordentligt när jag klippte de andra klorna, och då bestämde jag mig för att låta vet. kolla på den. Jag trodde att sprickan gick rakt över klon, som förra gången, och att den biten som gått av skulle ramla bort. Men den går liksom utmed, rakt igenom/mot pulpan. Och sitter bergfast. Jag missar ständigt att klippa den där sporren, därför hinner den alltid växa sig så lång, och det var väl därför den blev extra påfrestad och gick av. Så just nu sitter jag och väntar på att de ska öppna, hoppas på att få en tid i morgon. Ska lämna barnen kvart i elva på dagis men jag börjar inte jobba förrän vid lunchtid, då har jag ett glapp över lunch där en veterinärtid kan passa in.



(klicka på bilden för att se i full storlek. La den som miniatyr om någon är känslig och inte vill få en bruten klo rakt i snoken)


// Hanna

Namn

Mail

Url


   Spara?