Jobb, jobb.

Dåligt med uppdateringar den här helgen. Men det är min jobbhelg, jag släpar inte med mig kameran trots att jag är ledig från jobbet mitt på dagen. De senaste dagarna har det varit dåligt väder, och jag har inget regnsskydd till kamerorna, därför ligger jag lågt på fotofronten just nu.
 
Det enda jag hunnit med i fotoväg är lite beställningar. Ett nytt objektiv, blev ett Tamron igen. AF 10-24/3,5-4,5 Di-II LD. Jag har ingen erfarenhet av vidvinkel sedan innan, så det ska bli grymt spännande att prova. Velade mellan fast optik och zoom, och fastnade för zoomen.


(bild lånad från scandinavianphoto.com)

Dessutom skickade jag efter en ny väska, har ingen riktig fotoväska till utrustningen, bara till lilla kamerahuset. Jag tog en av de större väskorna, som rymmer alla mina tillbehör såsom sladdar, blixtar, objektiv, och även kamerahus med objektiv monterat. Bärbar dator och termos finns det också fack till, och fästen till stativ. Velade liten mellan (Fastpack som den heter) 250 och 350. Skilje knappt 80 spänn på dessa modeller, och då blev det den större. Det kommer bli kanonbra, om någon vill stjäla min kamera kan de få hela kittet på en gång när allt ligger i samma väska.


(bild lånad från scandinavianphoto.com)



Nehej ni, nu ska jag knalla runt och släcka och låsa, diska muggar och plocka undan efter min framfart här innan jag går till nästa ställe.

// Hanna

Namn

Mail

Url


   Spara?