God morgon bloggen :)

Jag gick upp innan övriga familjen, och hann precis rasta hundarna. Sedan vaknade barnen i etapper, och nu, en hel timme senare, har jag äntligen kunnat öppnat Photoshop. Har tänkt att ägna en stund här innan vi sätter igång dagen.

Bilderna jag sitter med nu är från en syskonfotografering jag hade för nästan en hel vecka sedan. Tiden går så snabbt och jag hinner bara sitta här några minuter i taget.

Det var en rolig fotografering, med barn som var precis lika pigga och busiga som mina egna! Små tjuvnyp, de skulle hitta på egna moment och så slogs de mitt i allt. Haha!

Svårigheten i den här fotograferingen var inte själva motiven, utan ljuset. Vi befann oss i skogen, med lågt stående kvällssol. Det ger höga kontraster, och när bilden sedan ska konverteras till gråskala som önskades (blandat med några procent sepiaduo-toning som jag älskar) gör att jag förlorar mycket mellantoner. Jag gillar annars kontrastika bilder, men inte i kombination med skog ovh stark sol, det blir lätt rörligt. Så här har jag mycket att jobba med, bilderna tar långt mycket längre tid än vanligt. Men det ska ju bli bra, så då får det ta tid :)


Namn

Mail

Url


   Spara?