Oj, aj.

Men gud, hur kan man ha så makalöst ont i armarna efter lite petande bland grenar och kraffsande bland löv? Armarna känns som gelé, och jag hittar hundra ursäkter för att slippa lyfta dom. Bara det här blogginlägget gör att jag blir alldeles trött. Tänk så jag offrar mig.

Skulle egentligen vilja sova nu, men väntar på en maskin tvätt som ska in i tumlaren. Första vändan lades in vid sextiden. 1.5 timme senare skulle jag flytta över det till tumlaren, men då var hälften av tvätten torr (?). Den måste fått fnatt. Maskinen alltså. Ja, jag får i och för sig alltid fnatt på den där tvättmaskinen. 1.5 timme senare springer jag ner mitt i utfodringen av barn för att flytta över till tumlaren, men då är tvätten dyngsur istället. Fick köra centrifugen en gång till och nu ligger allt i cirkulerande värmeblås. Jag kom helt efter i mitt tvättschema.

Jag vill köpa ny tvättmaskin. Men Björn är snål ekonomisk. Det är ju en Electrolux, dom behöver aldrig bytas ut. Maskinfan har stått sedan tidernas begynnelse typ, tror det skrället är äldre än tvättstugan den står i. Men det är bara att mecka isär och beställa nödvändiga delar. (När detta egentligen ska ske har jag aldrig fått svar på) Med maskiner har jag ingen talan. Trots att tvätten är mitt område. (Jag visade tydligt att jag anvarar för det när jag gick på en försäljares vackra ord tidigare det här året. Då beställde jag tvättmedel och sköljmedel för 3200:- i Björns firmas namn. Lite makt måste jag ju få ha. Dessvärre fick jag betala allt från mitt eget sparkonto, vilket kändes, pja. Onödigt. Mina egna sparpegar ska ju gå till roligare saker)

Nu ska jag nätshoppa lite. Vad vet jag inte, är inte i behov av något men är så himla shoppingsugen. Så det blir väl lite skor och handväskor.


Namn

Mail

Url


   Spara?