God kväll!

Ostbågar, lite tv och så den bärbara i soffan. Nu är det helg för min del. Jag har semester till och med måndag. Wahhh!

Efter mitt 13-timmars pass idag satte jag mig en timme och målade när jag kom hem. På pingskyrkans loppis förra veckan köpte jag en stor gammal ram. Den var gammal och målad i olika färger, och var riktigt ful i orginal. Men den hade så väldigt fina detaljer, och det var just dom jag fastnade för.


Pappa grundmålade den åt mig, och jag satt nu ikväll och skuggade fram guld-dekor i detaljerna. Det blev faktiskt så fint som jag hade trott. Dock ska jag köpa en nyans ljusare guld och lägga som ett tunt lager sist uppepå de allra finaste detaljerna, det kommer ge den sista glansen på det, och en ännu finare guldlook.

(Dekorfärgen och penslarna är köpta på Panduro)

Bilden som ska sitta inuti, och som jag kommer framkalla i matt förstoring, är denna:



Jag tycker den bilden på Alvin är så otroligt stämningsfull, och den vill jag ha förstorad. Jag försöker beta av och få tummen ur och framkalla de bilderna jag verkligen tycker om. Den här blir den första av alla bilder jag plåtat som jag faktiskt kommer ta fram till eget bruk.


Namn

Mail

Url


   Spara?