Pysselhelg.

Igår hade vi en full dag, även fast det kändes ganska kravlöst när det är en själv som bestämmer över tiderna som ska passas.

Efter julmarknad och fika med kusinen Sabina och hennes två barn for jag hem och målade och sydde. Det målade är inte klart, så det får ni inte se ännu.

Men det jag köpte tyg till, och sydde, var en paradhandduk. Den jag har är så tantig, och alla paradhanddukar jag sett ger ett så gammalt uttryck. Jag ville ha en tuff och lite småjulig variant. Och då blev det ett jättefint tyg från affär´n här i Flen. En beige spetskant satte jag dit också.

Såhär blev resultatet (dåliga bilder dock, från mobben):



Tror att jag ska köpa lite mer tyg och sy en matchande kappa till fönstret av. Nu när äntligen symaskinen fungerar som den ska, utan kakmulor i maskineriet (smulorna beror på en viss Elis som pressade in en vaniljkaka i maskinens hjärta).

Jag kan även bjuda på en bild av mina fina tomtar och stegen.



På tal om tomtarna. Jag hade den vita och den grå framme, och tog inte fram den röda förrän i veckan. Och så tyckte jag att Sonya var himla orolig en morgon. Gick omkring och morrade och buffade och grejade. Sedan ställde hon sig framför tomtarna och reste ragg. Hon hade tuppkam öve hela sig, och var skitupprörd!

Aha! Tänkte Sonya. En infiltratör!

Ja, det var ju den röda tomten som min knäppa hund ville uppmärksamma oss på. Dom andra två hade ju stått länge, så dom var okey. Men rödingen däremot...

  ÄLIN

Nä hon har aldrig haft några tecken på astma och aldrig haft krupp lr nånting sånt... Hon har varit ett himla friskt barn peppar peppar faktiskt! Så det kom liksom lite oväntat..


2009-11-29 / 14:17:54 Url: http://kattenmusentiotusen.blogg.se/

Namn

Mail

Url


   Spara?