Gammal skåpmat blir råa bilder.

Jag står utan bildbehandlingsprogram just nu. Skitdator. Hittar inte registreringskoden, så jag håller på att gå i bitar. Bokstavligt talat! Nu ligger jag inte så väldigt efter med något, eller ja, inte bildmässigt i alla fall. Eller Jo, skulle framkalla en bröllopsförstoring men kan inte beskära den i rätt format. Så ja, det känns ju surt. Hoppas kunna hitta koden, alternativt uppgradera till en bättre version. Men Photoshop är dyrt. Hemskt dyrt. Adobe vet att ta betalt för sina saker.

Nåväl. Kan ju inte bjuda på något nytt då jag knappt har hunnit använda datorn för eget bruk. Saknar det ibland, att inte kunna sitta och bara göra det jag känner för. Det blir mer styrt nu, sätter jag mig vid datorn har jag jobb att göra.

Ska ordna till ett evenemang på facebook snart. Så fort jag får igång mitt Photoshop (ja, ni ser, det är kört utan PS). Har många fotografer på Facebook, och det verkar vara ett populärt sätt att nå ut till folk, just evenemangsdelen. Jag ska bara slipa på formuleringarna först.

Det som ligger och väntar är dessutom att få ut ett par riktade annonser, men mer om det senare när det är klart. Kan inte gör så mycket åt det ändå, gissa varför (har inget Photoshop ifall ni missade de femtioelva gångerna jag hittils skrivit det). Har fått igenom lite mindre samarbeten med företagare som kan ha kunder som i sin tur är intresserade av olika typer av fotografering. Jättekul :)

Två råa bilder direkt från kamerna kan ni får innan jag släcker ner här.


Namn

Mail

Url


   Spara?