LensBaby Composer.

Ur den lilla förpackningen drar man ut objektivet som sitter fast. Det som sedan dyker upp bakom, är den lilla instruktionsboken. Där det står:

MAMA? Congratulations! It´s a LensBaby!

Väldigt gulligt tycker jag :-)

Bakom objektivet ligger en liten påse, en magnet och en handfull bländaröppningar som man manuellt byter beroende på hur mycket suddighet man vill ha runt bilden. Det ska bli spännande att prova den här lilla leksaken.

Somliga uppgraderar sin kamerautrustning. Jag har just nedgraderat min. Kameran blev grymt ful.

PS
Om någon får för sig att se filmen "IMPORT - EXPORT". Spring! Det var en fruktansvärd film. Ingen röd tråd. Igen ens skön känsla efter eller ett uns av eftertänksamhet. Filmklubben brukar kunna visa dåliga filmer, men man förstår ändå att det finns en tanke bakom, något man vill berätta. Här fanns det ingenting sådant. Mest en massa funderingar över hur man är funtad som 1) gör en sådan film. 2) Hittar idéer till den. 3) Väljer att visa den publikt i filmklubben. Filmen var en ogrie i avsugnigar, porr och förnedring, och hade det inte ingått i mitt jobb att sitta kvar hade jag demonstrativt klätt mig och gått. Den här filmen var inte okey och jag undrar hur många i salongen som faktiskt tyckte att den var värd att se. Den gav ingenting mer än ilska över att någon vill visa den. Ungefär som de filmerna som finns där stilettbeklädda asiatiska damer trampar ihjäl kattungar. För vem är filmen gjord, egentligen?
DS


Namn

Mail

Url


   Spara?