Sjuk igen.

Jag vet inte om det är någon kombinerad vätske/saltbrist och bara vanlig utmattning sedan i lördags. Men jag var sjukt dålig i förmiddags. Svimfärdig och mådde hemskt illa, frös som en gris och knallröd i ansiktet för där hettade det minsann. Och gråtfärdig av trötthet. Jag blir alldeles villrådig, för sådär har jag aldrig mått. Våndades och stötte och blötte argument för och emot att jobba morgondagen. Jag brukar aldrig känna efter, och jag mår aldrig dåligt och är jag krasslig så jobba jag ändå och intalar mig själv att det går över. Lider i princip bara av migrän som slår till några gånger i månaden, men som jag ändå lärt mig leva med. Men det här, jag kände mig som ett stort frågetecken.

Så jag sjukanmälde mig i morgon, lite i förebyggande syfte. Det är svårt att sjukanmäla sig klockan sju på morgonen när kontoret öppnar, när man själv börjar sju. Hur man än gör så sätter man folk på pottkanten, och jag skulle dessutom ha en inskolning med mig och då är det inte snällt att meddela att man inte kommer i samma stund som man ska ses.

Jag köpte godis till barnen, och fick två timmars halvslummer vid Jurassic Park. Sedan kändes det lite bättre, när jag fått sova. Men nu har jag grym huvudvärk istället, och halsont. Men jag känner mig inte sådär otäckt frånvarande som jag var i förmiddags. Då kände jag inte igen mig själv.


Namn

Mail

Url


   Spara?