Gardenrose.

Minirosor har jag i ett kopparkärl i trädgården. Vita, rosa och blodröda. Jag tror att jag ska göra ett fösök att plantera dom i trädgården sedan, och hoppas att de överlever till nästa år.

När jag får min stuga uppsnickrad (från och med nu kommer jag kalla det Torp, jag har tidigare inte haft någon bra betäckning. Idag kallar vi det bara sommarstugan, men det är så långt att båda säga och skriva. Torp har jag inte velat använda då jag fakiskt trodde att torp var tvunget att vara gammalt, men så är det inte riktigt. Under medeltiden betydde torp "avskilt beläget nybygge", idag använder man det på lantligt belägna små sommarstugor, källa: wikipedia.se) ska jag har rosor i spaljéer. Och murgrönor. Och kaprifol, och mängder med vildvin. Jag älskar blommor som klättrar och bara blir större och breder ut sig. Kaprifol doftar underbart, rosor är vackra och vildvin blir fruktansvärt vackert att se på under sensommaren/hösten då bladen skiftar från knalligaste orange till djupaste blodrött.

  Hanna

Fin blogg:D


2010-07-18 / 20:34:44 Url: http://hannazlife.blogg.se/

Namn

Mail

Url


   Spara?