Målarverkstad.

Det var en dum idé att försöka sig på att grundmåla en hylla ikväll. Barnen var superspeedade, Alvin sprang omkring som en busig kattunge och bara tjoade och skrek. Och Elis fingrade överall. Och då menar jag överallt. Trots att jag motade bort honom hela tiden hade han mer färg på sig än jag. Och då fick han inte ta i en pensel ens. Monsterbarn.



Ska fortsätta i morgon kväll, det var en del ställen jag inte kom åt, och jag fick inte chansen att ens försöka när barnen snurrade runt fötterna på mig.

Fast dom är söta ändå, såklart. Alldeles rödrosiga på kinderna när vi kom in efter en pulkatur ner på stan. Mina små sötnosar. Vill bara pussa på dom. Tänk att det behovet aldrig verkar försvinna. Jag behöver dom. Har jag jobbat en heldag 7-20 och bara träffat dom den timmen vi har innan dagis på morgonen, är ingen mer glad än jag när de tassar in till oss i sängen mitt i natten. För då får jag krama, pussa och mysa lite. En hel dag utan killarna och det känns fysiskt att något saknas. typ som om jag bara skulle gå med en strumpa på mig.

Nu ska dom små monstren kastas i säng. Fortsatt trevlig kväll mina vänner :-)


Ibland har jag bloggtorka. Alltså, jag vill läsa fler bloggar. Jag har ett fåtal bloggar som jag följer regelbundet, och alla är fotobloggar.

Ni som känner att ni vill ha en läsare till (moi då) kan väl skriva ner adressen till mig, så jag har något att läsa. Det vore snällt :-)

  Sara

Vet inte om du läser min...? Jag är lite dålig på att uppdatera, stundtals. Kram.


2010-01-06 / 10:29:28 Url: http://willman.blogg.se/
  Cecilia - gravid i v.40

Tusen tack för din kommentar med kloka tips och råd:)



Jag börjar bli så less på att bara vanka av och an här hemma.. Försöker att ta det lugnt, men blir tokig av att bara ligga på soffan och glo. Är supertrött men kan oftast ändå inte somna på dagen. Det finns så mycket annat som lockar konstigt nog, att plocka i köket eller städa badrummet borde inte vara av högsta prio just nu - men jag boar väl för fullt kanske? ;) Nej, nu vill jag bara att det här kickar igång så vi har vår tösa här snart!



Hoppas allt är bra med dig annars och att allt är som det ska på jobbet:)


2010-01-06 / 13:31:39 Url: http://ceciliasdrommar.blogg.se/

Namn

Mail

Url


   Spara?