Lördag.

Jag uppdaterar sällan här om jag inte har något att skriva. Skrivandet gör jag ju i min andra blogg. Här finns det mest bilder. Men, idag ska jag på loppisar. Det har ju lite med allt här att göra, eftersom jag ofta uppdaterar om mina fynd. Jag vet inte riktigt vad jag är ute efter, lite fler fönsterlampor tror jag, jag tröttnar aldrig på att ha fint i fönstren. Och fina gamla böcker, ni vet, nötta, slitna mörka böcker att dekorera med. Och omaka fina tallrikar, gärna mönstrade. Köksredskap som är åldrade vill jag också gärna ha, saxar, knivar mm.

Läste i en bilaga till någon av kvällstidningarna om tips i något tema, jag minns inte vad det var, men det kunde lika gärna ha varit jag som tipsade om det, haha. I alla fall tyckde de att man kunde köpa bagagnade lampor med träfot, som man målade om och sedan bytte skärm på. Vem har hela nedervåningen fylld med sådana? Dessutom var ett tips att spara på små pressglasvaser. Vem fyller sådana vaser med vårblommor? Jag kände mig träffad. Och att samla/spara på/köpa sådant är ingenting jag läst mig till, det är faktiskt sådant som jag själv gillar.

  Kristin

Jag köpte en D60 då den hade självreningssystem, ville ha en D90 men tänkte att jag lägger mer pengar på objektiv då jag tänkte att det spelar ingen roll om du har världens bästa kamerahus för har du sämre objektiv så blir det ju ändå inga bra bilder.



Jag får tips av mina fotografer vad de arbetar med för objektiv och utrusning sen köper jag det då vet jag att det fungerar och har varit nöjd hittills men det skadar ju inte att vara påläst ;)

Har köpt en extern blixt Nissin Di 866, senaste var mina mellanringar och ett objektiv enbart för porträtt Sigma50/1,4 kunde inte bli mer nöjd :) Nästa inköp är ett vidvinkelobjektiv men då jag lagt ut en hel del pengar på att plugga till Makeupartist i Sthlm den här månaden så köper jag det i mars. Ska till Norge och Öland i sommar och då ska det fotas :)


2010-02-13 / 12:09:16 Url: http://mouziee.blogg.se/
  ESSEM, Selena

Sv' Tack dsm :)

jaadå! bra med dig?


2010-02-14 / 19:32:14 Url: http://essems.blogg.se/

Namn

Mail

Url


   Spara?