Fynd.

Som vanligt så fyndade jag massor. Jag fick tag i mycket som jag faktiskt ville ha, vilket är så kul.

En fysiologibok. Gammal rackade som var fullkluddrad med minnesanteckningar. Tänk, jag blir så nyfiken av sådana skrifter. Vem har skrivit det där? Varför? För egen del, av eget intresse eller var denne en studerande? Sedan har jag så svårt att läsa gammeldags skrivstil, man blir så bortskämd av att sällan läsa handskrift numer. Men jag är stormförtjust i boken, och den kommer göra sig fint som dekoration här hemma.


Och så blev det ramar. En handfull. Fast på bilen är det hela min samling av silverramar. Vid något tillfälle ska jag framkalla speciella bilder till alla. Men jag hinner aldrig. Under tiden växer samlingen.


Denna ramen föll jag speciellt för. Visst är den fin?


Två vaser, en i kristall och en i pressglas fick följa med hem.


Och en fruktlåda, som jag ska förvara kuddar och filtar i. (Denna ska jag *kors i taket* dessutom inte måla vit)


Sedan blev det fyra små ljusdekorationer. (Inte på loppis dock)


Samt två änglar. (Som inte heller köptes på loppis, men de var fina ändå)


Dessutom fick tre Orreforsglasburkar följa med hem, planerna för dom är att använda dom som förvaring till Panduropysselprylar. Och just ja, en lampa. Skärmen är redan uppbränd, men foten (vit marmor) och stålställningen som skärmen satt på är sparad. Förmodligen blir det en vit sydd kjol på.

Nu mina vänner ska jag fixa te och popcorn. Näsan min är täppt så jag knappt kan andas och jag ska kura ner mig i soffan och se till att somna fort som sjutton. Min vana trogen. Ofta kommer Björn med fika, och jag dricker te i sömnen. Eftersom jag är sömngångare klarar jag självklart en te-session utan att vakna till.


Namn

Mail

Url


   Spara?