Walls of Glass.


www.wallsofglass.se



Jag kan inte påstå att jag lever som jag borde. Eftersom det är jag som styr inköpen här hemma kan jag också se till att vi äter ännu mer vegatariskt. Men det är inte bara att ersätta korven med en morot, även där kommer moralen in. Det ska vara mat som barnen gillar, det ska helst vara närodlat, ekologiskt, utan tillsatser och konstiga ämnen. Det ska vara billigt men ändå nyttigt, det ska pruduceras och fraktas med goda villkor för alla inblandade. Mat är svårt, och man kan inte ersätta ett ont med ett annat.

Men. Jag är ändå stolt över att ha två barn som alltid gräver bland grönsakerna först när vi äter. Vi äter inte kött varje dag. Men vi kan bättra oss. Ovanstående bildspel var ingen nyhet. Jag är medveten om hur djuren har det, jag blundar inte för det. Men det är inte det första jag tänker på när den billiga grillade kycklingen åker ner i varukorgen.



Namn

Mail

Url


   Spara?