Ledigt.

Ja, nu och hela resterande påsk är jag ledig.

Det ska firas.

Har hyrt film. Och köpt godis för 11 kronor. Jag slår på stort ikväll. Har säkert tjugo filmer här hemma som jag delvis inte sett. Där jag sovit till slutet. Eller mitten. Eller hela. Men det blir aldrig av att se dom färdigt. Hur tänkbart är det att jag på dagen skulle sitta vid tv´n? Jag skulle inte lyckas se något ändå, eftersom små barn alltid envisas med att störa mig när jag har kvalitetstid. Dom stör mig annars också, oavsett vilken form av kvalitetstid jag försöker åtnjuta.

Men nu ska jag det.

Dessutom. Jag har inte hunnit påskpysslat. Inte påskpyntat (om inte den vissna busken med finska färgerna i fjädrar som hänger halvt upp och ned utanför dörren räknas) och jag har inte gjort någon påskmat. Sån taskig morsa jag är. Barnen kommer växa upp och inte veta sammanhanget mellan påskhare och godis och Jesus bebådelsedag och Marias korsfästning och tomten och alla hans lärjungar.

Jag får förlita mig på att (för)skolan tar sin pedagogiska uppgift på allvar och informerar mina barn om sådant när jag själv envisas med att överbevisa alla andra om min egen förträfflighet.

Nä, dags att sova nu. Först dusch, sedan pyamas, sedan sova.

Eller visst ja. Glömde. Hade ju hyrt film.


Namn

Mail

Url


   Spara?