Lasera eller måla?

Köpte en liten kökssoffa (till) idag. Denna gång med förvaring under. Trären furu. Bollade med papps om jag skulle vitlacka den, eller måla den vit som vanligt. Det föll på lacken. Björn tycker ju att allt jag tar hem blir vitt, variation förnöjer liksom. Slipade hela soffan innan jag började.

Men det blev fult. Riktigt fult. Två timmars muttrande av allehanda svordomar och humörpendlande var förgäves. Alvin hann knöla in spik i högtalaren på bilen, slarva bort reservnycklarna, sjösätta alla leksaker i den djupaste delen av allt vatten samt blöta ner sig fullständigt innan han gav upp och ville in. Lät honom sitta hos en sovande Elis och se film.

Sedan beslöt jag att måla istället. Fram med grundfärgen. Hann hålla på i trettio minuter innan det började regna.

Så nu är jag grinig.

Det vill sig liksom inte idag. Kånkade in soffan och här står den nu och stinker.

Jag blänger på den emellanåt och ska försöka få fram motivationen att fortsätta. Hatar att lämna halvdana saker. Om jag bara visste när Björn kommer hem, han hade ingen aning. Och mobilen lämnade han hos sina föräldrar lägligt nog. 


Namn

Mail

Url


   Spara?