Halloween

Jag är inget fan av amerikanska högtider. Ändå kan jag tycka att t.ex. både Halloween och Alla Hjärtans Dag är rätt mysiga.

(Alla hjärtans dag firas t.ex. här hemma med röda köksgardiner med hjärtan på. Töntigt? Ännu töntigare är att det är mina julgardiner som hittills inte en endaste gång hunnit ner till den 14:e fabruari...)

Och Halloween då. Ja, jag brukar karva ur någon halvdan figur ur en pumpa. Jag skulle liksom vilja bejaka min konstnärliga sida med att verkligen engagera mig i sådant. Ni vet. Sitta en hel eftermiddag och skära i både pumpor och figrar. Det sistnämnda brukar jag lyckas med ändå. Och jag karvar i en kvart, max. Ungefär så lång tid brukar det ta innan barnens (och mitt) tålarmod är slut. Jag målar alltid för fort. Det slår aldrig fel. Och så blir det tandlösa elaka pumpor. Spritpennan som inte funkar och kniven som är för slö och då tar vi filékniven och whopps! där rök både pumpans tänder och mina fingertoppar.

Men jag ska på´t i år igen.

Kanske skulle ta och göra det ordentligt? Se till att barnen håller sig utom syn (och hör-) håll och sedan sitta en stund och verkligen försöka göra något fint. En romantisk pumpa kanske.

Fast romantik och halloween, det hör väl inte ihop...

Någon som vill tillbringa en eftermiddag med mig?



(Nedan följer ett smakprov på vad man kan göra för något. Jag hävdar dock bestämt att upphovsmännen till dessa pumpor har för mycket fritid. Heller inga barn eller husdjur som sätter upp nosar/händer/mysdjur och "bara ska titta juuue".)


Namn

Mail

Url


   Spara?