HDR.

Jag hyser ju lite förkärlek till HDR-bilder. Tycker de blir väldigt spöklika och vackra. Knäppte några snabba på Björns traktor, men jag var så trött framåt kvällen att jag inte engagerade mig så, vilket jag ångrar nu.

Hade jag planerat bättre hade jag valt att utesluta huset i bakgrunden, ta bilden från en annan vinkling så inte skylten visas, samt ta bilden en halvtimme tidigare på kvällen så himlen blev skarpare och mer färggrann.

Sedan for jag ut till Yxtaholm, men jag var halvstressad och fick inte till något alls. Planen var att ta en bild på korna, de stor i en hage framför sjön med slottet i bakgrunden. Men det var för mörkt för att få allt snyggt. Dessutom valde jag att inte ta med zoomen, vilket jag ångrade. Det hade varit nödvändigt för att få djupet som jag ville. Men men. Det blir fler tillfällen.

Tog fem snabba på en allé istället, som ni kan se här under.



// Hanna
  Beatricé

Oj. Vilken fin traktors bild... Spännande.


2009-05-16 / 13:26:20

Namn

Mail

Url


   Spara?