Tamron 10-24 mm.

Jag har inte hunnit landskapsfotografera något med mitt nya objektiv ännu, inte på allvar i alla fall. Jag vill köpa ett filter till, dels för att skydda själva objektivet och linsen, men även för lite effekter. Ett tonat tobaccofilter vill jag ha, men jag har inte hittat något sådant på nätet. (Jag har inte gjort så stora försök heller, då de jag hittat utsocknes (utländska web-butiker alltså) varit dyyyyra)

Men ni kan få se några vardagsbilder, taget med 10-24mm. (Försöker vara lite sparsam med familjebilder f.ö här på bloggen, just för att jag vill att bloggen ska innehålla foton, och mina tankar däromkring. Om någon skulle vara intresserad av att se bilder har jag tusentals bilder utlagda på den fotosidan där jag vann en startsidebild. Men jag outar inte adressen, däremot kan ni som vill maila så får ni den)

Jag älskar sättet himlen framhävs på. Ett vanligt filter skulle hjälpa till att mörka ner himlen, så jag slipper göra det i efterhand. Ett tobaccofilter kan dessutom skapa effekter i röd/bruna toner, och de effekterna vill jag gärna ha när jag fotar landskap. (Bilderna är tagna i Nyköping 3/6, på bilträffen nere i hamnen)

// Hanna

Namn

Mail

Url


   Spara?